Vill du…
- Öka dina färdigheter i ekonomisk argumentation och prishantering
- Öka din genomslagskraft genom att arbeta med behov före lösning
- Förbättra din invändningshantering och avslutningsteknik
- Bli effektivare i din planering och uppföljning i säljarbetet
- Utveckla din kundplattform på kort och på lång sikt
Läs mer om vår utbildning Värdebaserad försäljning
Utbildningens grundläggande innehåll
Rollen som säljare
- Agera utifrån företagets mål, medel, affärsidé, vision, värderingar och rollen som säljare (beteende, funktionsbeskrivning och målplan).
Processen – Planering
- Plattformsanalys för att besluta mål för repetition, mer- och nyförsäljning för kommande period.
- Färdigheter i att leda, planera och styra sig själv och sin egen tid på ett sätt så att det stämmer överens med företagets mål och strategier.
- Mötesbokning och invändningshantering.
- Planering och förberedelse inför kundbesök.
Processen – Genomförande
- Formulera agenda för mötet.
- Konstruktion och träning av en företagspresentation.
- Presentationsteknik (verbal och icke verbal kommunikation).
- Att arbeta med behov före lösning. Kartlägga, avtäcka och aktivera behov.
- Effektiv kommunikation och frågeteknik.
- Att påverka kundens värderings- och beslutskriterier i val av leverantör, produkt eller tjänst.
- Fakta, fördel och utbyte av produkt/tjänst.
- Prisargumentation och förhandlingsteknik.
- Effektiv avslutsteknik och invändningshantering.
Processen – Uppföljning
- Dokumentera och följa upp kundbesök.
- Utvärdera och analysera kundplattformen.
Arbetsform
- Gemensam förståelse för olika säljverktyg.
- Diskussioner
- Erfarenhetsutbyte
- Arbetsuppgifter (individuellt, två och två, i grupp)
- Caseträning
- Personlig utvecklingsplan
Datum:
Ny start under 2024 se löpande info under fliken Akademi eller kontakta oss på
Plats:
Lydinge Resort, Hyllinge Helsingborg + digitalt